Aller au contenu
Règlement du forum ×
IPTV et arnaques ×

La banque BNA , les agios et l'escroquerie .


amane42

Messages recommandés

J’avais un compte a la BNA ( dont 90 % des cadres dirigeants sont passés par la case PRISON ! ) . En 2007 , j’ai abondonné ce compte avec un crédit de 14000,00 DA . En 2009 , me souvenant de Ce compte , je m’adresse a la banque pour avoir un relevé et là …. Je comprends plus rien : Il ne me reste que 6000,00 DA , la difference est partie en fumée dans les frais de gestion etc qu’ils disent . Bon , je retire difficilement mon maigre reste , avant qu’il ne le bouffe , en les menacant . Et je les oublie .

Helas , en 2011 , je recois un extrait de compte de cette maudite banque , et tenez vous bien , avec un compte débiteur , c’est a dire que houma aissalouni 20000.00 DA !!! motif : les agios ???

J’aimerais avoir des avis sur ce cas précis .

A ma connaissance les agios , c’est sur des comptes débiteurs . vrais ou faux .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci pour vos réponses .

Je me doutais un peu que ca devait etre un système généralisé pour compenser les trous générés par les détournements a milliards au sein de la BNA ! mais jamais je n’aurais imaginer qu’ils s’attaquent au capital d’un déposant , ex : je dépose 100.000,00 DA a la BNA , 10 ans après , je m’attends a ce que mon capital + les interets soit de 150.000,00 DA , que nenni , il est de 50.000,00 DA ????

 

Je comprends mieux pourquoi les gens cachent leurs fric sous leurs matelat !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J’avais un compte a la BNA ( dont 90 % des cadres dirigeants sont passés par la case PRISON ! ) . En 2007 , j’ai abondonné ce compte avec un crédit de 14000,00 DA . En 2009 , me souvenant de Ce compte , je m’adresse a la banque pour avoir un relevé et là …. Je comprends plus rien : Il ne me reste que 6000,00 DA , la difference est partie en fumée dans les frais de gestion etc qu’ils disent . Bon , je retire difficilement mon maigre reste , avant qu’il ne le bouffe , en les menacant . Et je les oublie .

Helas , en 2011 , je recois un extrait de compte de cette maudite banque , et tenez vous bien , avec un compte débiteur , c’est a dire que houma aissalouni 20000.00 DA !!! motif : les agios ???

J’aimerais avoir des avis sur ce cas précis .

A ma connaissance les agios , c’est sur des comptes débiteurs . vrais ou faux .

Salam,

Si c'est un compte commercial, c'est normal, car la banque va du principe que le compte vous est loué, et qu'à défaut de l'alimenter continuellement, vous y perderez de l'argent, or sur un compte courant, ce genre de procédé n'est pas appliqué, même chose pour les comptes devises.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci pour vos réponses .

Je me doutais un peu que ca devait etre un système généralisé pour compenser les trous générés par les détournements a milliards au sein de la BNA ! mais jamais je n’aurais imaginer qu’ils s’attaquent au capital d’un déposant , ex : je dépose 100.000,00 DA a la BNA , 10 ans après , je m’attends a ce que mon capital + les interets soit de 150.000,00 DA , que nenni , il est de 50.000,00 DA ????

 

Je comprends mieux pourquoi les gens cachent leurs fric sous leurs matelat !

 

Salam,

 

Si c'est un compte épargne, tu aura les intérêts en plus, par contre si c'est un compte commercial normal tu aura les agios en moins, il faut bien se renseigner au niveau des banques pour connaitre les différences entre les comptes, car il y'a plusieurs types, il y'a aussi des comptes épargnes sans intérêts, pour ceux qui n'en veulent pas (cause de religion).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Si c'est un compte commercial, c'est normal, car la banque va du principe que le compte vous est loué, et qu'à défaut de l'alimenter continuellement, vous y perderez de l'argent

 

Bonjour .

Si c’est ce qui se fait a l’etranger ( ex en France ) et meme ici chez les autre banques , alors je merite « les dettes que m’a rapporter mon argent » , c’est absurde mais dit-on , la loi ne protege pas les ignares !

 

Petite question tout de meme : esce que le compte commercial est remunéré ( interet ) oui ou non ?

PS : Pour mon cas , j'insiste pour dire que mon compte commercial n'a jamais été débiteur et que je l'avais laissé avec un solde positif .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci pour vos reponses , je vois plu clair .

Comme je l’ai signalé au premier post , ils n’ont pas voulu me remettre mes 6000.00 DA réstant et ce n’est qu’en faisant du grabuge et après que j’ai ecris une demande ( donc de cloture de compte ) qu’il se sont exécuter . La suite … c’est du BNA tout craché !

 

PS : - C’est contraint par un acheteur que j’avais ouvert un compte a la bna … je la connaissais déjà de renommée ( funeste ) .

- Voulant avoir un petit credit d’exploitation , je l’ai eu … chez un ami . C'est ca les avantages d'un compte commercial a la bna .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 7 years later...
  • 2 months later...

Bonjour, merci pour votre poste, 

Vraiment dans beaucoup de banques algériennes il y a un terrible manque de gens compétents, de vrais "banquiers" qui maitrisent leur métier, pas des amateurs ou des apprentis.

Mon ami ma racontée son histoire avec la BNA, dans son compte 400, 000 DA disparue sans trace. Quand il a voulu déposé plainte chez la police, ils lui ont dit : si tu maintiens la plainte tu ne récupéreras jamais ton argent, par contre si tu la retire on te remboursera après je ne sais pas quoi. Voilà la honte !!

La réputation des banques algériennes est vraiment BAD dans plusieurs annuaires des entreprises algériennes on parle du mauvais accueil, de gens incompétents chez certaines banques étatiques.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

  • Messages

    • n today's digital era, online transactions have become an integral part of our daily lives. Whether it's shopping, paying bills, or subscribing to services, the convenience of making payments online is undeniable. However, with the rise in online transactions comes the risk of exposing sensitive financial information to potential threats such as hackers and identity thieves. This is where Virtual Credit Cards (VCCs) with balance come into play. Introduction to Virtual Credit Cards (VCCs) Virtual Credit Cards, or VCCs, are digital representations of traditional credit or debit cards. Unlike physical cards, VCCs exist purely in electronic form and are typically used for online transactions. They provide a layer of security by allowing users to generate temporary card numbers that are linked to their actual credit or debit card accounts. Understanding VCC with Balance A VCC with balance refers to a virtual credit card that comes pre-loaded with a certain amount of funds. This balance can be used to make online purchases just like a regular credit card. The primary difference lies in the virtual nature of the card, offering added security and anonymity to the user. Advantages of VCC with Balance Convenience and security: Users can make online payments without disclosing their actual credit/debit card details, reducing the risk of fraud and identity theft. Flexibility in online payments: VCCs with balance can be used across various online platforms and websites, providing a seamless payment experience. Anonymity in transactions: Since VCCs are not tied to a user's personal banking information, transactions remain anonymous, offering privacy and discretion. Why Buy VCC with Balance? The decision to buy a VCC with balance stems from the need for enhanced security and convenience in online transactions. Convenience and Security With cyber threats on the rise, protecting sensitive financial information is paramount. By using a VCC with balance, users can safeguard their personal credit/debit card details while still enjoying the convenience of online shopping. Flexibility in Online Payments VCCs with balance can be used across a wide range of online platforms, including e-commerce websites, subscription services, and online gaming platforms. This versatility makes them an ideal choice for users who frequently engage in online transactions. Anonymity in Transactions In an age where privacy is increasingly valued, VCCs offer users the ability to conduct transactions anonymously. By using a virtual credit card with a pre-loaded balance, users can protect their identity and financial information from prying eyes. Where to Buy VCC with Balance When it comes to purchasing a VCC with balance, it's essential to choose a reliable source or platform to ensure the legitimacy and security of the transaction. Reliable Sources and Platforms There are numerous online platforms and vendors that offer VCCs with balance. It's crucial to research and select a reputable provider with a track record of delivering quality virtual credit cards. Factors to Consider Before Purchasing Before buying a VCC with balance, consider factors such as the reputation of the seller, customer reviews, and the terms and conditions associated with the virtual credit card. Additionally, verify the security measures implemented by the provider to protect users' financial information. How to Choose the Right VCC with Balance With countless options available, choosing the right VCC with balance can be overwhelming. Here are some key features to look for when selecting a virtual credit card: Features to Look For Security measures: Ensure that the VCC provider implements robust security measures to protect users' personal and financial information. Compatibility: Check whether the VCC is accepted on the platforms or websites where you intend to use it. Customer support: Opt for a provider that offers reliable customer support in case of any issues or inquiries. Cost and fees: Consider the fees associated with purchasing and using the VCC, including loading fees and transaction fees. Avoiding Scams and Fraudulent Sellers Be wary of sellers offering VCCs with unrealistic benefits or excessively low prices. It's essential to conduct thorough research and verify the legitimacy of the provider before making a purchase to avoid falling victim to scams or fraudulent activities. Steps to Buy VCC with Balance The process of buying a VCC with balance typically involves the following steps: Registration Process Sign up for an account with a reputable VCC provider. Complete the registration process by providing necessary personal information and verifying your identity. Loading Balance onto the VCC Once registered, fund your VCC by transferring funds from your bank account or using alternative payment methods such as cryptocurrency. Your VCC is now ready to be used for online transactions. Using VCC with Balance Safely While VCCs offer enhanced security compared to traditional credit/debit cards, it's essential to take precautions to ensure safe and secure transactions. Tips for Secure Transactions Keep personal information private: Avoid sharing sensitive information such as your VCC number, expiration date, and CVV code with anyone. Monitor transactions: Regularly review your transaction history to detect any unauthorized or suspicious activity. Use secure networks: When making online purchases, ensure that you're connected to a secure and encrypted network to prevent interception of sensitive data. Protecting Personal Information Be cautious when entering your VCC details on unfamiliar or unsecured websites. Look for HTTPS encryption and other security indicators to ensure that your information is protected during online transactions. Benefits of Using VCC with Balance The use of VCCs with balance offers several benefits, including: Avoiding exposure of personal credit/debit card details: By using a VCC with balance, users can protect their primary credit/debit card information from potential threats. Preventing unauthorized transactions: VCCs with balance require authorization for each transaction, reducing the risk of unauthorized or fraudulent charges. Potential Risks and Challenges While VCCs with balance provide enhanced security and convenience, they are not without risks. Some potential risks and challenges include: Possibility of scams: Users should be vigilant and cautious when purchasing VCCs from unknown or unverified sources to avoid falling victim to scams or fraudulent activities. Limited acceptance in certain platforms: While VCCs are widely accepted across many online platforms, there may be instances where certain websites or merchants do not support virtual credit card payments. Legal Aspects and Regulations Before purchasing and using a VCC with balance, it's essential to understand the legal aspects and regulations governing virtual credit cards in your jurisdiction. Compliance with Local Laws Ensure that your use of VCCs with balance complies with local laws and regulations regarding online transactions and financial services. Ensuring Legitimacy of VCC Providers Verify the legitimacy of the VCC provider and ensure that they operate in accordance with applicable laws and regulations to avoid legal complications. Frequently Asked Questions (FAQs) What is a VCC? A VCC, or Virtual Credit Card, is a digital representation of a traditional credit or debit card that can be used for online transactions. How does a VCC with balance work? A VCC with balance comes pre-loaded with a certain amount of funds, allowing users to make online purchases without using their primary credit/debit card details. Is it legal to buy VCC with balance? The legality of buying VCCs with balance depends on the laws and regulations governing online transactions in your jurisdiction. It's essential to ensure compliance with applicable laws before purchasing and using a VCC. Can I use a VCC with balance internationally? In most cases, yes. VCCs with balance can typically be used for international transactions, provided that the issuing bank or provider allows for international usage. How do I ensure the security of my VCC with balance? To ensure the security of your VCC with balance, avoid sharing sensitive information, use secure networks for online transactions, and monitor your transaction history regularly for any unauthorized activity. Conclusion In conclusion, purchasing a VCC with balance offers a convenient and secure way to make online transactions while protecting sensitive financial information. By following the guidelines outlined in this article, users can enjoy the benefits of virtual credit cards while minimizing the risks associated with online payments.
    • Experience carefree connections with the top-rated site for casual dating adventures. Uninhibited dating for men Actual Girls Premier casual Dating
    • Make dating stress-free and enjoyable with the best casual dating experience. Free connections: adventures without obligations await you Authentic Maidens Super casual Dating
    • Toujours 15 sur Madrid pour ma part...
    • salam déjà ci tu regarde sur la page web de ton ONT tu trouver la référence actuel et la valeur de référence    ONT Information   Current Value Reference Value Optical Signal Sending Status Auto Auto TX Optical Power: 2.35 dBm 0.5 dBm to 5 dBm RX Optical Power: -19.07 dBm -27 dBm to –8 dBm Working Voltage: 3402 mV 3100 mV to 3500 mV Bias Current: 7 mA 0 mA to 90 mA Working Temperature: 50 ℃ –10 to +85 ℃    
×
×
  • Créer...